wtorek, 16 sierpnia 2016

Jak nauczyć kota spać w legowisku ?

W dzisiejszym poście postaram się napisać o tym jak, a właściwie czy się da nauczyć kota spać w legowisku ? :)

Więc zacznijmy od tego, że kot nie jest psem i nie będzie spał tam gdzie mu każecie... Niestety nasz pupil śpi tam gdzie chce. Wszystko też zależy od kota, jednemu spodoba się spanie w legowisku inny nie będzie tego chciał. Ale zawsze można spróbować :)

Zacznijmy od tego, żeby ustawić legowisko w jakimś fajnym miejscu. Najlepiej w takim żeby kot widział cały pokój, może być to parapet albo komoda.
Jeśli zaobserwujesz, że Twój kot lubi spać w jakimś miejscu możesz spróbować ustawić legowisko właśnie tam.
Aby zachęcić go do przebywania w legowisku możemy spróbować wkładać mu jakieś małe przekąski do legowiska w ten sposób może spędzić tam więcej czasu.Możemy włożyć tam ulubiony koc czy zabawę kota, aby pokazać mu, że to miejsce jest fajne. 
Kolejnym sposobem jest posypanie legowiska kocimiętką. Po kilku dnia można spróbować posypać znów i może kot się przyzwyczai.

Oczywiście nic nie obiecuję, mój kot śpi na moim łóżku i nie mam z tym problemu. W ostateczności można kota zamykać w innym pokoju na noc. Niektórzy tak robią... Więc to tyle w dzisiejszym poście, jeśli macie jakieś pytania dotyczące mojego życia z Lili albo chcielibyście abym o czymś konkretnym napisała to piszcie mi na maila - kociezycie2000@wp.pl

Paulina

3 komentarze:

  1. Dziękuje za post w odpowiedzi na moje pytanie :) Ronuś ogarnął już posłanie... Jeśli liczy się owijanie sie starym kocem i zasypianie do góry nogami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Lili nie spałaby tam gdzie ja jej każę :)

      Usuń
    2. Ron też nie, ale posłanie pachnie kocimiętką... PRzysięgam nie mam z tym nic wspólnego!

      Usuń